כללי

במיוחד עכשיו – 11 צעדים לעורר את הקול החיובי שלך, כדי שתוכל להרגיש יותר טוב ולעזור לאחרים גם

אני יודעת היטב שרבים חשים כי עכשיו אינו הזמן להרגיש טוב. עכשיו אינו הזמן להרגיש חיובי. עכשיו הזמן לכאוב ולבכות ולהיות מיואשים ומאוחדים בתחושת הסבל. האם אין זה ברור לנו, שדווקא בשעה שהחושך כל כך מתעצם, יש לכל אחד מאתנו אחריות אישית (משפחתית, חברתית, לאומית ויקומית) להדליק את האור שלו? להדליק את האור שלו כך שיינשא למרחקים ויאיר תקווה וכוח עבור כל אחד ששרוי בחושך הפרטי שלו ובחושך סביבו. דווקא עכשיו ובמיוחד עכשיו זה הזמן להרגיש טוב, להתחזק בכוח הפנימי שלנו, לעורר ביתר עוצמה את הקול החיובי שלנו, ולתת לכל הסובבים אותנו ליהנות ממנו. 11 צעדים לעשות זאת באהבה עבורכם:

  1. החיים הם שינוי תמידי. קבל זאת, תן לעצמך לנוע עם זה. אל תפחד מהשינוי, הבן כי שינוי משמעותו חיים וסטגנציה מוות. ולכן מערכות יחסים משתנות, אהבות משתנות, ילדים משתנים, העדפות משתנות, טעמים משתנים… כל דבר לו קראת "שגרה" והיום אתה מייחל לשובה, אינו אלא רצף של רגעים משתנים שבגלל הרגל וסוג של חיים באוטומט, נמנעת מלראות את תנועתם ויופיו היחודי של כל רגע ורגע. כש"השגרה" מתנפצת או אז עולה בפנייך ההזדמנות לחוש את תנועת החיים ואת השינוי האדיר והסוחף הקיים בכל רגע בהם. קבל זאת, תן לעצמך לנוע עם זה. אתה יכול לריב עם המציאות או לקבל אותה. בכל מקרה היא תשתנה.
  2. חיה את הרגע הזה – מכיוון שהחיים הם זרם משתנה של רגעים, אם תאפשר לעצמך לחיות כל רגע ורגע במלואו, מבלי להיאחז בו, ואז לאפשר לעצמך לעבור לרגע הבא – או אז תחווה את הזרימה הזו שכולם מדברים עליה. הבא את המודעות שלך לכל רגע בו אתה נמצא. נסה לא תשפוט אותו כ"טוב" או "רע", הנח לו לקבל את משמעותו מעצם היותו קיים. ככל שנשפוט פחות את רגעי חיינו, נוכל פחות להתגעגע לרגעים כאלה ואחרים, ולחיות את חיינו במלואם. איך עושים זאת? השתמש במה שקיים ברגע הזה – החושים. התבונן, הרח, טעם, חוש, הקשב לעולם סביבך. בכל פעם שאתה הולך לאיבוד בתוך רצף מתעתע של "שגרה" מדכדכת, פתח את חושיך אחד אחרי השני מחדש. התבונן שוב בילדיך כמה יפו! כמה גדלו! תן לעצמך להריח את ריח התה, הקפה, אשתך… חוש את מגע הבד של הספה, בגדיך, ריפוד הכסא… טעם את האוכל שאתה אוכל במקום לבלוע אותו בביס אחד ויחיד… היה כאן וחיה כאן, איך לך מקום אחר או זמן אחר בו אתה נמצא. וכשאתה נוכח – השמחה שלך גוברת, כוחותיך מתגברים ואתה יכול לשנות, לברוא וליצור את עולמך טוב יותר מחדש.
  3. אל תנסה להבין – קבל. אל תנסה להבין מדוע דברים קורים כך או אחרת. מדוע לך הדברים קורים ולאחר לא. איננו יכולים באמת להבין את הכוחות הגדולים המניעים את היקום. קבל.
  4. הדברים קורים לטובתך העליונה – זו אמונה שאם בוחרים בה היא משנה חיים. עלינו קודם כל להסכים כי אפשר לבחור אמונות. במיוחד כאלו שמטיבות אתנו. וגם להסכים כי טוב אינו שווה דווקא קל. וכי איננו יכולים תמיד להבין מה טוב עבורנו. כמו הקול הבוגר והאחראי שאנחנו משמשים עבור הילדים: "אתם לא מבינים שזה טוב בשבילכם אבל כשתגדלו תבינו", כך גם החיים עבורנו אם נקבלם ככאלה. אם הכל קורה לטובתי העליונה, אני יכולה להיות בשקט, בשלווה, בקבלה. ומדוע לא להאמין בזה? יש לכם הוכחה למשהו אחר?
  5. צור הזדמנויות לשמחה – שמחה מעוגנת בתוך תודעה של אושר. שמחה היא אחד הרגשות המרכיבים את תודעת האושר. כל יום מעניק אפשרות ליצירת הזדמנויות לשמחה. אלה אותם הדברים שעושים תמיד: מפגש עם חברה, מקלחת, ארוחה טובה ומזינה… אבל בתודעה של הודיה וחגיגה. בפעם הבאה שאתה מתיישב לאכול, התבונן בבני המשפחה המקיפים אותך, הודה על נוכחותם בחייך, היה מלא הכרת תודה על האוכל הטוב הממלא את שולחנך. זהו רגע של שמחה המרחיב את תודעת האושר שלך יותר ויותר. צור כמה שיותר הזדמנויות לשמחה בחייך.
  6. מהי מרינדת החיים שלך? – שנה אותה למרינדה חיובית. מי הם האנשים המקיפים אותך? הספרים שאתה קורא? תוכניות הטלוויזיה? סביבת הבית שלך?… אנחנו מושפעים מכל דבר שסביבנו, מכל דבר שחושינו קולטים (וגם ממה שאינם מצליחים לקלוט…) בכל מקום שאתה  יכול (וכמובן שלא תמיד אפשר), שנה את המרינדה שלך לחיובית והגבר חיוביות בחייך. אותה חיוביות תקל עליך בהתמודדות עם אתגרים הניצבים בדרכך. אולי אינך יכול לבחור כרגע לשחרר אנשים שאינם מטיבים אתך, מבקרים אותך או ממלאים את סביבתך בדכדוך שחור, אבל אתה יכול לקרוא ספר מצחיק, לחדש קשר עם חבר טוב לב, לראות סרט מעלה חיוך, להעניק ולתרום… עשה במקום בו אתה יכול במקום לבכות על המקומות שאינך יכול.
  7. הסיפוק בנתינה, נתינה של מילה טובה, חיוך, הקשבה – כל הדברים שלא זקוקים לכסף עבורם והם שווים הרבה יותר. רוצה לקבל חיוך, מילה טובה, הקשבה? הדרך הטובה ביותר ליצור את הטוב הזה בעולמך, הוא לקחת עליו אחריות וליצור אותו עבור אחרים. נסה זאת ותיווכח איך הוא חוזר אליך פי אלף מונים.
  8. לכל אדם המסע שלו – ככל שתשחרר אנשים  למסעם שלהם ותניח להם לעבור אותו – כך תהיה מאושר יותר. וכן, אני מתכוונת גם לילדים שלך ולבעלך… אני יודעת שכולנו שותפים בגורל משפחתי, חברתי, לאומי… אבל עדיין כל אחד מאיתנו עובר את המסע הפרטי שלו בעולם הזה. הנח לאחרים לעבור אותו. אינך יכול לקחת עבורם את הכאב. לפעמים היית רוצה, כל כך רוצה, אבל אינך יכול. הנח להם להתמודד עם האתגרים שלהם, והיה שם עבורם עם יד מחבקת ולב פתוח ונשמה מוארת. זה הטוב ביותר שביכולתך לעשות עבורם.
  9. מידת הסבל תואמת לגודל האגו – ככל שאתה תופס עצמך ברצינות רבה יותר, כך אתה סובל יותר. עכשיו התבונן על האנשים בחייך: האם המשפט הזה נכון? אני בטוחה שכן… הוסף לחייך הומור וצחוק על עצמך. בחביבות לא בזדוניות או בציניות. אל תקח את עצמך כל כך ברצינות, זה לא טוב לשמחת החיים שלך ולא טוב לאולקוס…
  10. אינך יכול אלא לחשוב מחשבה אחת כל פעם – ולכן ברגע שאתה מתחיל להעלות מחשבות שליליות, קח אחריות! סמן איקס גדול ביד, אמור "בטל ומבוטל" והחלף במחשבה חיובית ותומכת.
  11. זכור! קומדיה היא מלאכה מורכבת בהרבה מטרגדיה… אנשים המביאים עמם חושך ועצבות קיימים אינספור במרינדה האנושית סביבך, יחידי סגולה יודעים כיצד להאיר את האור ולעורר חיוך. היה אחד מאותם יחידי סגולה. הבא את האור שלך לכל מקום בו אתה נמצא, כדי לעודד, לחזק, להביא מילה טובה והרגשה של תמיכה ויחד. כשכל אחד מאתנו יאיר את אור – החושך יתפוגג וייעלם. אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *