כללי

חשבת פעם שלקנא במישהו אחר יכול לעזור לך?

כמה הרהורים על קנאה ותרגיל משחרר ומחזק:

 

לקראת יום העצמאות, הגיע הזמן להשתחרר מרגשות ומתחושות הגורמים לנו לחוש משועבדים ולחלוטין לא עצמאיים… אחד מהרגשות הללו הוא קנאה.

רבים מאיתנו לא מוצאים שום דבר טוב בקנאה, לילדינו אנחנו אומרים שיפסיקו להשוות עצמם לאחרים ותמיד יתרכזו רק בעצמם ובהתקדמות שלהם… להם קשה ליישם זאת ובואו נודה על האמת גם לנו…

הבסיס של שיטת הקול החיובי מצוי בתפיסה כי הכל נמצא בנו: כל התכונות, האיכויות, היכולות, העוצמות שאנו רואים באחרים והיינו רוצים שיהיו גם בנו – כבר מצויים, אלא שאיננו יודעים או מצליחים להגדיל את הניצוץ, להוציא אותם לאור ולחוות אותם בחיי היום יום שלנו.

דווקא כאן הקנאה יכולה לעזור!

קנאהבמידה וחשתם קנאה, חישבו על אדם כלפיו חשתם רגש זה, אותו אדם מציב בפנינו תמונת מראה מפותחת ומועצמת של יכולת שעדיין בחיתוליה או בתחילת דרכה אצלנו: היכולת להיות קליל, לחוש שלווה, להיפתח לשפע כלכלי, להיות מוקף בחברים, להשיג את מטרותיו בקלות… ועוד ועוד יכול להיות שלא נקנא ברקדן קל רגליים כי אין בנו כל רצון להתפתח בריקוד, אך נקנא בבשלנית מדופלמת כי היינו ככ רוצים להכין ארוחות גורמה לשמחת כל מכרינו…

אנו מקנאים רק במה שמושך אותנו, מעניין אותנו, רלוונטי לנו – מצוי בתוכנו בצורה דומיננטית אך בשל נסיבות כאלה או אחרות עוד לא מפותח מספיק.

הקנאה יכולה לעזור לאיכות הזו להתפתח ע"י הפיכת המבט מקנאה ללמידה ואת התכונה הזו ממושא קנאתנו למעוררת השראתנו. אנו יכולים לחוות עצמאות אמיתית כשנמצא את האנשים האלו בהם אנו מקנאים ונהפוך את האיכות הזו שלהם למוזה מעוררת השראה שתעזור לנו לפתח את שלנו.

איך עושים זאת?
בשיטת הקול החיובי כלי עבודה רבים, אחד מהם הוא הדמיון. העבודה עם הדמיון מאפשרת לנו לעקוף את התנגדויות ההיגיון והשכל, ולפנות ישירות לרגש ולחוויה שבתחושה. פנייה ישירה כזו מביאה תוצאות מהירות ועוצמתיות הרבה יותר שכן הן אינן דורשות אמונה או שכנוע עצמי. רק הסכמה להתנסות.
תרגיל דמיון בקול החיובי מלווה בפעולה מעשית מיד אחריו.

תרגיל במתנה נסו אותו עכשיו:

חישבו על אדם בו אתם מקנאים וראו אותו מולכם בדמיון. ראו אותו בדמיון מפגין את האיכות הספציפית הזו שאתם כמהים שתהיה מפותחת יותר אצלכם. בודאי זכורות לכן סיטואציות מהעבר בהן ראיתם אותו נוהג בצורה שעוררה את קנאתכם. העלו את אותן סיטואציות שוב, אלא שעכשיו שימו לב לאור בגוון היחודי שמוקרן ממנו. אם אינכם רואים את האור הזה, החליטו אתם בדמיון על גוון אור המוקרן ממנו בשעה שהוא מפגין את האיכות הזו שלו. התבוננו בו היטב בעיני רוחכם ונשמו עמוק את אורו הייחודי. תנו לעצמכם לשהות בו. לאט לאט שימו לב כיצד גם גופכם מתחיל להאיר. זהו אור בצבע דומה אך בגוון ייחודי אך ורק לכם. זה הגוון של האיכות שלכם והוא אינו דומה לאף אדם אחר! עת האור הייחודי שלכם הולך וגדל וגופכם מתמלא בו, אתם יכולים לשחרר את האחיזה בתמונת הדמיון של אותו אדם. החלו לשמוח בתוככם על האור שלכם שמתעורר. תנו לו למלא אתכם ולעטוף אתכם. את כולכם.
נהדר!
הרגע הפכתם מושא קנאה למעורר השראה והעמקתם את עצמאותכם. כשתרגישו מוכנים פיקחו את העיניים ומיד גשו ועשו פעולה שיכולה לתרום ולקדם את התפתחות האיכות הזו שלכם.

נפלאים שאתם

שירלי

רוצים להיפגש ולהעמיק יחד בקול החיובי שלכם?

המפגש הבא בחיפה ב 1.5 

קורסים חדשים נפתחים לידך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *