כללי, דמיון מודרך, הרצאות, חשיבה חיובית, חשיבה חיובית מאמרים, כללי, לחץ, מחשבה חיובית, קורסים דף ראשי

הטעות שרוב האנשים עושים ומכניסה להם הרבה מתח לחיים, וכלי פשוט ומעולה אחד לשחרור

 

 

העבודה שלי מלחיצה,
החיים בישראל מלחיצים,
פקקים כל בוקר זה מלחיץ,
כשהילדים שלי חולים אני נלחצת,
כשאני מאחר לפגישה אני נלחץ…

במהלך השנים הרבות בהן אני מלמדת
חשיבה חיובית, אני נתקלת שוב ושוב
באנשים השוטחים בפניי את מה שמלחיץ
אותם ומבקשים למצוא פתרון ללחץ.
אלא ששוב ושוב הם טועים בהבנת מקור הלחץ ולכן לא יכולים
באמת להשתחרר ממנו.
שכן הדבר היחיד שמלחיץ זה לא החוויות שהם עוברים
בחיים, אלא מעגל מחשבות זוללות אנרגיה.

החיים תמיד יכילו רגעים נעימים יותר ופחות. אין לנו דרך למנוע מהחיים שלנו להכיל רגעים או חוויות שאיננו מייחלים להן. מהיומיומיות והקטנות ביותר של מצבי רוח של אנשים שאוהבים או ריבים או פקקים או עומס עבודה, ועד לגדולות יותר הכרוכות בהתמודדויות קשות.

מה שמשותף לחוויות שאנו קוראים להן "מלחיצות", אלו המחשבות שסובבות בראשינו בעת החוויה.

את חוויות החיים לא ניתן לרוב לשנות, ואנו נמשיך להתמודד עם חוויות פשוטות ומאתגרות כאחד, מה שניתן לעשות הוא להוריד כמות נכבדת של מתח ולחץ על ידי שינוי המחשבות המתלוות לחוויה.

בכל חוויה שמוציאה אותנו מאזור הנוחות ומאתגרת אותנו, אנו חווים את מה שאני קוראת לו: מעגלי מחשבות זוללות אנרגיה או בקיצור: ממז"א

הממז"א הינן מחשבות החוזרות על עצמן בצורה מעגלית, אינן מביאות לכדי פתרון ואינן יוצרות שינוי חיובי במצב אלא רק מחמירות אותו בתוספת הדרמה שהן מביאות אליו.

הממז"א מתחלקות לשלוש סוגים עיקריים:
1. מחשבות עתיד – כל הדברים הנוראיים שיכולים לקרות כתוצאה ממה שקורה עכשיו
2. מחשבות הווה – מה צריך עכשיו לקרות ולא קורה
3. מחשבות עבר – הנה זה קורה שוב, כמו שקרה פעם.

אני אאחר לעבודה והבוס יכעס עלי – עתיד
למה התשתית של הכבישים ככ גרועה!!! – הווה
אנחנו ניפרד כמו שההורים שלי נפרדו – עבר

אנחנו משתמשים בכל סוגי המחשבות בכל פעם בסיטואציה אחרת.
כדי להתמודד עם הממז"א, להשתחרר מהמעגל הזה המוסיף לחץ ומוריד אותנו מטה, ולהפנות את האנרגיה שלנו למקום אליו היא צריכה להיות מופנית: התמודדות עם המציאות,
נשתמש במחליף מחשבה.
מחליף מחשבה – תזכורת פנימית ש

♦ מעגל המחשבות זוללות האנרגיה חסר משמעות,

♦ שאלו מחשבות שלא מקדמות אותי אלא רק מלחיצות אותי יותר,

♦ ושאני המנהיג של המחשבה ולא היא שלי.
שלוש אפשרויות למחליף מחשבה:
1. שיר שעושה לנו טוב בלב. לשיר או לזמזם לעצמנו בלב או לשים לשמיעה
2. מנטרה קצרה ופשוטה. עדיף משעשעת עליה חוזרים בכל פעם שנקלעים למעגל. כמו טודו בום. או שלום.
3. תנועה שמסמנים אותה כמחליפת מחשבה. זה יכול להיות ניעור של היד או טפיחה על השכם

"וזה הכל?"

רובנו לא חושבים בכלל על האפשרות להשתחרר ממז"א. רואים עצמנו נדונים למעגלי מחשבות מתישות וזוללות אנרגיה שכאלה. למעשה הדברים הרבה יותר פשוטים, אם יש בנו הסכמה לפשט אותם.

אם אנחנו מוכנים להשתמש בכלים של החשיבה החיובית, לנסות אותם, להתנסות בהם במשך תקופה של שבועיים ומעלה, כבר במהלך השבועיים האלה נרגיש שינוי אדיר בדרך התנהלותנו היומיומית.

כן, זה יכול להיות כל כך פשוט.

כן, זה דורש הסכמה ותרגול, ולעקוב אחר שלושת השלבים הבאים:

כדי להשתמש במחליף המחשבה יש:

שלב ראשון – לזהות את הסיטואציות בהן מופיעים מעגלי המחשבות שלנו. שימו לב שלכל אחד מדובר בסיטואציות אחרות.

שלב שני – לבחור ברגעי שלווה ולא כשאנו בתוך הסיטואציה, את מחליף המחשבה שלי. ואם זה שיר – לשים אותו קרוב על מכשיר הטלפון.

שלב שלישי – בזמן הסיטואציה בה עולים ממז"א, להשתמש במחליף המחשבה.

חשוב ושוב,

כמו בכל כלי וטכניקה של החשיבה החיובית, ככל שנשתמש בה יותר, ונתנסה בה יותר, כך היא תחרוש תלם עמוק יותר של החשיבה החיובית במוחנו, ותעלה בטבעיות ובאופן אוטומטי וקל בפעם הבאה שנצטרך אותה. זה מחייב אותנו לתרגל לתרגל לתרגל, ואז לתרגל עוד.

ככל שנשתמש יותר במחליפי מחשבה, כך נגלה שבמקום לחשוב אותן מחשבות מעגל זוללות אנרגיה, יש לנו את כל האנרגיה להתמודד עם כל סיטואציה בקלות רבה יותר וביצירתיות.

בדרך זו נטיב את חיינו ונחזיר את המושכות לידנו.

אשמח לשמוע מכם על מחליפי המחשבה שלכם ועל ממז"א שאתם חווים.
כתבו כאן מתחת

23.2.18 – נפתח מחזור נוסף של הקורס האינטרנטי הכולל גם מפגשים פרונטלים, שבע בום!. הרשמה עכשיו. כל הפרטים על הקורס שהופך א.נשים לחושבים חיובי בלחיצה כאן

 

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.