אהבה עצמית, אימהות, הורות, חינוך ילדים, חשיבה חיובית, חשיבה חיובית לילדים, כללי, לחץ, מחשבה חיובית, מערכות יחסים, קורונה

איך תגדלי ילדים חושבים חיובי, במיוחד עכשיו

אנחנו חיות בזמנים מבלבלים, בהם מה שהיה מובן מאליו כבר לא, ואנחנו מנסות למצוא את דרכנו בשוק העבודה המשתנה, ובבית עם ילדנו היוצאים ונכנסים מסגרים ומזומים המשפיעים עליהם פיזית, נפשית וחברתית.

כולנו יחד באותה סירה של אי וודאות, מנסות לנווט בערפל, אבל אנחנו עדיין הקפטן של הסירה, ועלינו מוטל התפקיד לעזור לילדנו להגיע לחוף מבטחים. אלא, כמי ששטות בערפל, לא תמיד אנחנו יודעות את הדרך.

לשם כך כתבתי כאן 7 כללים בסיסיים שיאירו לנו דרך לחזק חשיבה חיובית אצל ילדנו:

  1. תרגיעי. זה הכלל הכי חשוב. תרגיעי. הילדים עוברים תקופה לא פשוטה, צריכים להסתגל למציאות חדשה, יכול להיות שקשיים שהיו רדומים קודם התפרצו ביתר שאת, אם מבחינה חברתית ואם לימודית. תרגיעי. הם מתוסכלים, מפוחדים, מבולבלים – וזה בסדר גמור. בן האדם בנוי כך שהוא יכול לשאת רגשות של תסכול ובלבול, וכך גם הילדים שלך. ככל שתניחי להם להרגיש את מגוון הרגשות העולים בתוכם, כך ילמדו להתמודד אתם בצורה המטיבה ביותר כשיתקלו באתגרים ואת לא תהיי שם לנווט אותם החוצה.
  2. זה לא הסיפור שלך. הם עוברים את הסיפור שלהם, זה לא הסיפור שלך.גם אם את בטוחה שכן, זה לא. לא.  את לא שומעת אותם מתחננים אליך שזה לא יהיה הסיפור שלך? הם מתחננים עמוק בלב, שכשהם במשבר או בקושי, לא תישברי שם יחד אתם, אלא תמשיכי לנווט את הספינה המשפחתית בשלווה מתוך ידיעה שלפעמים הים סוער ויש גלים. בלבול וקושי יש להם כבר, אצלך הם מבקשים לראות כמה שתוכלי, אמונה וביטחון שקט.
  3. לבשי את סוודר. דאגי לעצמך. אם היה זמן שבו עיני הילדים מכוונות אליך (טוב, בואי, אין להם ברירה בסגר בדירה הצפופה), זה הזמן. תמיד הילדים ילמדו מתוך מה שתעשי ולא מה שתגידי, ואם את חושבת שלהגיד להם שזה לא בריא לעשן ולחשש מתחת לבניין זה עובד, אז זה לא. הם מריחים עליך את הבול…ט. כל מה שהיית מייחלת שילדייך יהיו, ירגישו, יחוו? עשי זאת את. צאי להליכות, גם אם הם תקועים בפלייסטיישן, עשי מדיטציה ברגע פנוי, קראי ספר, לכי לישון בשעה סבירה, לבשי בגד שאינו פיג'מה מוכתמת… היי את מה שהיית רוצה שהם יהיו.
  4. פעם אחת מספיק. כל דבר את יכולה להציע להם אבל רק פעם אחת. לא להסביר, לא לנדנד, לא "אבל יהיה נורא כיף ללכת יחד בגשם!" ולא "חמש דקות שב אתי למדיטציה זה הכל!"… לא. פעם אחת כדי שידעו שהאופציה תמיד פתוחה לצאת מתסכול הזום, הבדידות והפלייסטיישן, לא כמה פעמים שיגרמו ללב שלהם להיסגר ולהיאטם לכל דבר שאת אומרת. הם לא רוצים? לא מסוגלים? עשי זאת את.
  5. הלב שלך צועק. אם את עושה את כל אלה, אבל בלב את במתח מטורף מול הכאב שלהם או התסכול או הרביצה האינסופית של התקופה? לא עשית כלום. לילדים יש חיישנים מטורפים לשפה של הלב. הם שומעים את הלב שלך צועק, ומכסה בשאגותיו את מילותייך היפות. חזרי ל 1. הרגיעי את הלב שלך.
  6. ושוב תרגיעי. הרגיעי כל רגע מחדש. ואת יכולה לשאוב רעיונות לכך מסעיף 3. שאלי: "מה עושה לי טוב?" ועשי. קוראות לזה דשל"ט – דברים שעושים לך טוב, ולא סתם כולן אומרות לך שכשלאימא טוב, לילדים טוב. רק לא אומרות שלאימא צריך להיות טוב באמת ובלב, ולא רק במילים בחוץ.
  7. אימא בתהליך. לאט לאט את עולה מירכתי הספינה מעלה אל עמדת הקפטן המובילה. הופכת להיות בלב ובמעשה למנהיגה של הבית. כמו כל תהליך אנושי, אינך צועדת קדימה ישר. יותר דומה לצעד תימני, שיש בו לצדדים וקדימה ואחורה… אבל עם כל צעד שכזה, את מתקדמת עוד קצת, וגם כשאת הולכת לאחור, את כבר לא נופלת לירכתי הספינה. מקסימום קצת מתרחקת מההגה, וחוזרת. נהדרת שאת.

רוצה עוד?

הספר: "10 דקות גג – 31 יום לשינוי החשיבה לחיובית ב 10 דקות ליום – מקסימום", עכשיו למכירה באתר, והוא מציע אתגר של תרגילים קטנים ומשעשעים שאפשר לעשות כל המשפחה יחד, כדי להוביל אותה בבטחה לתוך החשיבה החיובית. בואי קראי על זה: לחצי כאן.

2 תגובות על “איך תגדלי ילדים חושבים חיובי, במיוחד עכשיו

  1. תמר הגיב:

    נהדר שירלי !
    איכשהו את תמיד מגיעה בול בזמן :-))
    תודה שאת מזכירה לנו שוב ושוב למצא ולדאוג לעצמנו,
    ושאפשר גם אחרת …
    תודה

    1. קרנית הגיב:

      שירלי את מדהימה!!!
      אהובת ליבי, ליבך מלא בטוב לב ואהבת חינם ותודה שאת מעבירה את חכמתך ומפיצה אותה לעולם?
      אשרינו שזכינו בך ❤️

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *